Робота з батьками


Співпраця вчителя та батьків на уроках творчості- залог успішного навчання та виховання дітей.

« Ми дуже помиляємося, коли думаємо,
 що життя дитини в шкільному віці все належить школі;
ні, школа має тільки дуже невелику частку в тому природному розвитку дитини,
 на яке набагато більше впливає час, природа і сімейне життя.»
                                                                                 Ушинський К.Д.

Картинки по запросу робота з батьками
Школа була і завжди залишається центром виховання маленької дитини – майбутнього громадянина дзеркальної чистоти, високої духовності, доброти і чуйності, радості пізнання, доброзичливості і людяності.
Системний, комплексний, діяльнісний, творчий, диференційований, індивідуальний підходи до виховання на основі природо- відповідності, культуро-відповідності, свободо-відповідності вихователі та батьки зумовлюють винайдення нових форм, методів і засобів виховання.
Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім’ями учнів.
В нових умовах суспільно - економічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім’ї  за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх  замінюють, зобов’язані постійно дбати про своїх дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров’я, отримання загальної освіти та інше.
Треба зазначити, що В.О.Сухомлинський високо цінував роль батька і матері, старших у сім’ї, стверджуючи: «Людина в своєму моральному розвитку стає такою, яка в неї мати, точніше, яка гармонія любові і волі в її духовному світі», «...батько народжує і виражає, продовжує, розвиває себе в своєму синові й дочці, вливаючи своє духовне начало з духовним начало матері» . На превеликий жаль,виходячи з об’єктивних та суб’єктивних факторів, значна кількість батьків самоусувається від активної участі у вихованні дітей. Сьогодні сім'я не готова взяти на себе всю відповідальність за соціалізацію дітей. Тому важливе місце належить закладам освіти, педагогам, які завдяки фаховій освіті володіють необхідними психолого – педагогічними знаннями, професійними вміннями і навичками виступають важливою складовою в системі « дитина – батьки – вчитель» . Саме від того,  як організована і реалізована робота з батьками учнів значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання дітей.
Першочерговим завданням за роки становлення навчально-виховного закладу стало завоювання авторитету серед батьківської громадськості з метою вибору саме нашого навчального закладу на широкому «ринку освітнніх послуг». На сьогоднішній день в закладі існує особливе середовище, яке задовольняє потреби у високій якості освіти та має  вагомий виховних вплив на становлення особистості дитини.
Важливим завданням педагогічного  колективу є широке залучення батьків, усіх дорослих членів сім’ї до співпраці з педагогічним колективом, до активної участі в житті навчального закладу, класу.
Основи взаємодії педагогів з батьками сформульовані В. Сухомлинським: «Якомога менше викликів  до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку , - і  якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приность радіть матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику – усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків...».
Діяльність батьків і педагогів заради інтересів дитини буде успішною, якщо вони стануть союзниками, що дають їм змогу краще пізнати дитину, побачити її у різних ситуаціях, і таким чином допомогти дорослим усвідомити індивідуальні особливості дітей, розвивати їхні здібності, формувати ціннісні життєві орієнтири, долати негативні вчинки і прояви у поведінці .
Важливим завданням у моєї творчий діяльності є налагодження партнерських взаємин і спільних інтересів з родиною кожного учня, створення атмосфери довіри, взаєморозуміння, співтворчості у вихованні та навчанні підростаючого покоління.

Організація роботи з батьками в закладі на уроках образотворчого мистецтва та художньої праці  багатоаспектна і має значні педагогічні можливості. Успіх в організації роботи з батьками великою мірою залежить від особистості й авторитету педагога, його професійності, вміння спілкуватись з батьками, з колегами, з дітьми.


Свою роботу з батьками на уроці я намагаюсь будувати  на методиці контактної взаємодії
Картинки по запросу робота з батьками
1.   Пошук контактів (процес першого спілкування)
     2.  Пошук загальної теми (анкетування, спостереження, індивідуальні бесіди).
3.  Встановлення загальних вимог до виховання дитини (педагогічне співробітництво).
4.   Зміцнення співробітництва в досягненні спільної мети (прогнозування можливих варіантів відносин вчителя з батьками).
       5.    Реалізація індивідуального підходу (заходи, спрямовані на виховання та перевиховання дитини).
6.  Удосконалення педагогічної співпраці.
У співпраці з батьками передбачаю проблеми, які є актуальними для різних вікових груп школярів. Робота з батьками має випереджальний характер, готує батьків до розуміння дітей та їх проблем.

Свою взаємодію з батьками будую на основі принципів:
Похожее изображение
·       звертання до почуття батьківської любові та її повага;
· уміння розглянути в кожному учні позитивні сторони, що дозволяють давати характеристику дітям з висуванням випереджальної позитивної оцінки;
·      висока повага особистості батька й матері, їх батьківської турботи, трудової діяльності.
Співпраця з батьками учнів дозволяє мені ближче познайомитися із самим учнем, зрозуміти уклад життя родини, її традиції, духовні цінності, стиль взаємин батьків та дітей.
У практичній виховній співпраці з батьками я  використовую як традиційні, так і нетрадиційні форми роботи.
В організаційній роботі з батьками доцільним є поєднання індивідуальних, групових, колективних та масових форм роботи.
Однією з форм роботи з батьками є відкриті уроки, позакласні заходи організовуються з метою ознайомлення батьків з новими програмами, методикою викладання предметіу, вимогами вчителя.
 Присутність батьків на відкритих уроках дозволяє  уникати багатьох конфліктів, викликаних незнанням і нерозумінням батьками складності та специфіки навчальної діяльності в закладі. Саме такі зустрічі мають велике значення в роботі із так званими проблемними дітьми. Адже проблемними вони стають і через нестачу спілкування, розуміння їх та сприйняття рідними і близькими дітьми.
Варіантів роботи в системі «батьки – діти – вчитель» багато та основа їх єдина – пошуки конструктивних шляхів взаємовідносин на основі довіри, взаємоповаги, взаємодопомоги, доброзичливості. Власне, таким шляхом я спонукаю себе до творчості з батьками у вихованні високорозвиненої  особистості.
 Неможливо плеснути в долоні однією рукою. Учитель- це тільки одна  «долонька». І якою  сильною, творчою і мудрою вона не була, без  другої «долоньки» батьків. вчитель безсилий.
Тільки разом з батьками, спільними зусиллями вчитель може дати велике людське щастя 

Комментариев нет:

Отправить комментарий